venerdì 1 febbraio 2013

NEWS - Achtung, arriva LA serie del 2013! Da domani anche in Italia "The Following" col fattore K (Kevin Williamson+Kevin Bacon)... 
In America si contano attualmente 300 serial-killer. E se fossero tutti linkati, se esistesse una rete di collegamento tra di loro, se il loro istinto omicida fosse condiviso? E se usassero internet e i social network per mandarsi messaggi, codici cifrati, dettagli, per alimentare "followers" e "mi piace"...?
"The Following" è la serie-evento del 2013 firmata da Kevin Williamson che debutta domani, sabato 2 febbraio in anteprima su Premium Play e poi dal 4 febbraio su Premium Crime (in prima serata) e SkyUno (seconda serata in HD). Poi dalla settimana successiva, prima il lunedì su Premium Crime e successivamente il martedì su SkyUno.
L'ex agente del F.B.I. Ryan Hardy (interpetrato da Kevin Bacon, al suo debutto seriale) viene richiamato all'indagine dopo l'evasione di Joe Carroll (James Purefoy), il diabolico serial-killer che aveva arrestato 9 anni prima dopo l'uccisione di 14 studentesse in un'università della Virginia dove insegnava letteratura con la passione per Edgar Allan Poe. Esperto nell'analisi dei profili psicologici, Hardy si getta sulle tracce dell'assassino che nel frattempo ha iniziato ad utilizzare i social network per alimentare una sorta di macabro culto degli omicidi seriali, una rete di killer che rischia di spandersi per tutto il Paese...Hardy conosce Carroll come nessuno. Lo ha seguito, studiato, gli è entrato dentro. Forse lo ha svuotato. Il duello più intellettuale che fisico con Carroll si è fatto sentire. L'Hardy di 9 anni prima non è più lo stesso. La nuova caccia diventa una sorta di redenzione. 
Per fermare Carroll e arginare la sua furia omicida che rischia di diventare social, il detective protagonista si fa affiancare dagli agenti Debra Parker (Annie Parisse) e il giovane Mike Weston (Shawn Ashmore). Natalie Zea interpreta Claire Matthews, la donna contesa da Hardy e Carroll in una...sfida nella sfida. Come se non bastasse il carisma del serial-killer fa proseliti e la prevenzione alla sua lucida follia deve essere a tutto campo in una lotta contro il tempo in cui è difficile capire di chi fidarsi... 
Definito in partenza uno "psychological drama", il serial vanta la firma da ideatore e produttore di Kevin Williamson, già dietro i successi di serie tv come The Vampire Diaries e Dawson's Creek nonchè di film thriller di culto come la saga di Scream. Uno degli autori più appassionati di metalinguaggio del piccolo schermo americano - solo nella puntata pilota di Dawson's Creek si sono contate 46 citazioni cinematografiche tra Psycho, Il mostro della Laguna Nera e l'auto-riferimento a Scream - Williamson ha promesso di mettere in scena "una storia che vi terrà inchiodata alla poltrona nonostante i sobbalzi". 
Bacon, al suo esordio assoluto in un telefilm, ha rinunciato per l'occasione allo storico rifiuto per il piccolo schermo: "aspettavo da tempo un progetto interessante e questo rientra nella mia passione per le storie in bilico tra la vita e la morte...". Si dice che Bacon abbia comunque imposto un limite di 15 puntate per la prima stagione, per poter proseguire nelle pause la propria carriera cinematografica. Tanto per dire, nel 2013 l'attore sarà nelle sale con due film già annunciati: Skum Rocks!, sorta di Rock of Ages indipendente con la voce narrante di Alice Cooper e RIPD, pellicola "ai confini della realtà" in cui il nostro affianca Jeff Bridges e Ryan Reynolds nei panni di un poliziotto che torna in vita per scoprire chi l'ha ucciso. 
Ancor prima di partire, la serie è stata eletta "la più attesa del 2013", oltre che dalla stampa americana all'unisono, da un sondaggio tra gli oltre 1000 iscritti dell'Accademia dei Telefilm su Facebook (tanto per rimanere in tema social...). Oltre a Williamson, la serie è prodotta da Marcos Siega. Tra le guest-stars si fa notare Maggie Grace di Lost. John Frizzell compone la colonna sonora. Le riprese sono avvenute ad Atlanta.

giovedì 31 gennaio 2013

L'EDICOLA DI LOU - Stralci e commenti sui telefilm dai media italiani e stranieri

ENTERTAINMENT WEEKLY
Another cover for Lena 

martedì 29 gennaio 2013

NEWS - Per "Entertainment Weekly" la serie dell'anno è...
Numero annuale da collezione di "Entertainment Weekly" sui Best&Worst 2012. Per il piccolo schermo, la Top20 firmata dal critico Ken Tucker è stata così stilata.

1. Homeland
2. Breaking Bad
3. Louie
4. Girls
5. Mad Men
6. The Colbert Report
7. Parks and Recreation
8. Justified
9. The Good Wife
10. Nashville
11. Parenthood
12. Luck
13. Fringe
14. Sons of Anarchy
15. Archer
16. The Walking Dead
17. Southland
18. Hunted
19. NY Med
20. Bent

lunedì 28 gennaio 2013

NEWS - Cartoline dai SAG Awards...
(courtesy by http://telefilmcult.tumblr.com/)



L'EDICOLA DI LOU - Stralci e commenti sui telefilm dai media italiani e stranieri

VULTURE
Ecco un altro motivo per cui "The Following" è rivoluzionario...
"After years of cursing the commercial-skipping devil machine known as the DVR, at least one broadcast network has finally decided that resistance is futile. Without any fanfare, Fox has been hyping tonight’s series premiere of Kevin Bacon’s serial-killer series The Following by having the commercial announcer bellow, "Set your DVR now!" in addition to mentioning the live air date of Monday at nine. The same suggestion can be found in the network's print ads, billboards, and bus ads for the show. This might not seem all that radical, but it sort of is: Networks really want you to watch their shows in real time, and until recently, they've been reluctant to do anything that might encourage delayed viewing. It took a really bad fall season for Fox and most of the broadcast networks to get them to start acknowledging the DVR as a viewing option. Because, hey, better to encourage that than have people torrent it. According to Fox chief operating officer Joe Earley, as the network pored over the ratings for its new shows this fall, one trend stuck out in a big way: While new Tuesday comedies Ben and Kate and The Mindy Project were holding onto most of their respective Raising Hope and New Girl lead-ins when it came to live viewing, the newbies suffered big drop-offs when same-night DVR playback was factored in. In other words, people who watched Fox's Tuesday the old-fashioned way — commercials and all — were sticking around throughout the evening, showing they liked (or were at least sampling) the new shows. "We knew that there was flow," Earley says. The problem is that almost one third of all viewers who watch Hope and New Girl on Tuesday nights do so via DVR. Because they're not just sitting back and watching whatever show is up next, Ben and Kate andMindy basically don't even exist to them. "We came away thinking people weren't rejecting these shows. They just weren't watching them," Earley told Vulture. "We began talking about how we might be in a new world where we had to tell people to set their DVRs. "The decision to start pimping DVR recording didn't come easily. As noted, Fox still prefers that you watch their shows live, or as close to live as possible. Live viewing is best because it increases the odds you'll stay tuned for whatever's up next on the network, be it another sitcom or drama or the late local news. Another concern about hyping DVRs centered on Fox not wanting to annoy its affiliate stations: There's a lot of data to suggest that DVR playback spikes in the 10 p.m. hour, when most Fox affiliates air local newscasts. By potentially increasing DVR recordings, Fox theoretically could be siphoning away viewers from those newscasts. However, advertisers still pay networks for viewership that happens within 72 hours of a broadcast, which is why networks are okay with time-shifting as a second-best alternative. Rather than begin blanketing its airwaves and ads with Love Your DVR public service announcements, Fox suits decided to experiment, using The Following as guinea pig. In addition to being Fox's next new series launch, it's also a highly serialized program that won't be easy for viewers to simply jump into midway through its run. "We want people to be there from the beginning of the series," Earley explains. "We don't necessarily want to encourage people to delay viewing. But we also don't want them to miss it." Fox began the DVR messaging about two weeks ago, just as The Following started showing up in electronic program guides. (The network didn't want to tell people to set their recorders if channel guides weren't displaying a listing for the series). However, Fox took out most of the DVR touts starting this past weekend: As tonight's premiere drew closer, Fox wanted its messaging to encourage folks to check out the show live, Earley says. Fox appears to be the first broadcast network to incorporate DVR messaging into a promotional campaign for a new series, but it could become more common as time-shifting continues to impact how we watch TV. Indeed, just last month, another Rupert Murdoch holding — Fox News Channel — quietly began running on-air promos suggesting viewers use their recorders to ensure they never miss the wacky hijinks of Sean Hannity or the comedy stylings of those cards on The Five. (Despite the corporate connection, Earley says he wasn't aware of Fox's ads when he began planning his network's campaign for The Following.) Fox has also attached "DVR it" tags to a limited amount of its on-air promos for The Mindy Project and Ben and Kate. To gauge the success of the campaign, Earley says he'll be looking to see if more people DVR episodes of The Following than the typical first-year drama. But even if evidence suggests the scheme is working, don't expect to see DVR reminders for older, already established series like American Idol or The Simpsons. "We're not trying to drive viewership to DVRs," Earley explains. "We still want the viewing to happen live. Our new slogan is not going to be 'We're Fox, Set Your DVR.'"
(Josef Adalian, 21.01.2013)

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