Telefilm. Quelli che hanno fatto sognare, ridere, piangere, emozionare. Quelli che sono entrati di diritto nella nostra cultura pop. Quelli in attesa di giudizio e quelli rimandati al mittente. Cult e SuperCult, Cotti e Stracotti. News, anteprime, gossip e commenti dal co-autore del "Dizionario dei Telefilm" (Garzanti), di "La vita è un telefilm" (Garzanti), co-fondatore dell'Accademia dei Telefilm e Direttore Artistico del "Telefilm Festival", ideatore del "Gioco dei Telefilm": Leo Damerini.
sabato 26 settembre 2015
10. Laura Prepon ("OITNB")
9. January Jones ("Mad Men")
8. Amy Poehler ("Parks and Rec")
7. Taraji P. Henson ("Empire")
6. Claire Danes ("Homeland")
5. Morena Baccarin ("Gotham")
4. Taylor Schilling ("OITNB")
3. Tatiana Maslany ("Orphan Black")
2. Christina Hendricks ("Mad Men")
1. Maisie Williams ("GOT")
Jon Hamm Will Reprise His #MadMen Role One More Time For #SpongeBobSquarePants.
http://t.co/YZY2aArb3H via @UPROXX pic.twitter.com/0bJoDyiHxh
— TelefilmCult (@TelefilmCult) 25 Settembre 2015
venerdì 25 settembre 2015
Deadline brings word that 20th Century Fox is developing a modern take on the classic TV series The A-Team. Fast & Furious producer Chris Morgan will executive produce The A-Team remake series with Tawnia McKiernan, the daughter of original series creator Stephen J. Cannell. Albert Kim (“Sleepy Hollow,” “Nikita”) will script the latest adaptation of the material. The outlet reports that like the original series, the new show will focus on a team of special forces operatives framed for a crime they didn’t commit, and intent on bringing down the black-ops organization that set them up. In between clearing their name, however, the team will help others along the way. Unlike the original cast, the new series will include both male and female members among its ranks.
Originally created by Cannell and Frank Lupo, the series premiered in 1983 and went on to last for five seasons and 98 episodes. It starred George Peppard as Col. John “Hannibal” Smith, Dirk Benedict as Lieutenant Templeton “Faceman” Peck, Dwight Schultz as Captain “Howling Mad” Murdock, and Mr. T as B. A. Baracus.
A feature film remake was released in 2010 from director Joe Carnahan and featured Liam Neeson, Bradley Cooper, Sharlto Copley, and Quinton “Rampage” Jackson as the four main characters.
(ANSA) - MILANO - I crimini di Charles Manson, considerato uno dei serial killer piu' efferati della storia e, sullo sfondo, i movimenti giovanili e la cultura hippy della fine degli anni sessanta. Debuttera' il 14 ottobre e andra' in onda ogni mercoledi' alle 21.10 su Sky Atlantic Hd la serie tv 'Aquarius' ambientata nel 1967 in California (in realtà già disponibile free on line sul sito della NBC). Protagonisti l'ex detective di X-Files David Duchovny, ora nei panni dell'agente Sam Hodiak, e l'attore Gethin Anthony nel ruolo dell'omicida. Diventato famoso per la parte di Renly Baratheon in 'Games of Thrones', Gethin Anthony, l'altroieri a Milano per presentare il progetto ha raccontato: "Oltre all'aspetto emotivo, ci sono state molte sfide tecniche che ho dovuto affrontare, dall'imparare a suonare la chitarra, fino all'imitazione della voce e dell'accento di Charles Manson". Uno studio del personaggio che, spiega l'attore, "e' partito dalla lettura di libri, interviste, biografie e dall'ascolto ripetuto della sua voce". Ambientata, come ha raccontato Gethin Anthony in un'epoca di "grandi transizioni" quale e' la fine degli anni sessanta, la storia prende il via dalla scomparsa di alcune ragazze. Tra loro la sedicenne Emma (Emma Karn), figlia della ex fidanzata di Sam Hodiak, veterano della Seconda Guerra Mondiale e ora detective della omicidi di Los Angeles. Per le indagini Hodiak si servira' dell'aiuto di due colleghi, il piu' giovane e ribelle Brian Shafe (Grey Damon) e la detective Charmain Tully (Claire Holt). In un crescendo di violenza e follia, la storia racconta i due anni precedenti all'omicidio del 1969 che passo' alla storia, la strage compiuta presso la tenuta di Los Angeles dove, tra gli altri, uccise brutalmente anche l'attrice 26enne Sharon Tate, moglie, all'ottavo mese di gravidanza, del regista Roman Polanski. Del personaggio di Manson l'attore spiega: "Posso dire con certezza che non viene mai ritratto come un eroe. Non si puo' ignorare il fatto che fosse un personaggio carismatico, con una grande passione verso i suoi obiettivi. Ma - assicura - non viene esaltato come un eroe da imitare".
giovedì 24 settembre 2015
mercoledì 23 settembre 2015
Articolo di Antonio Dipollina su "La Repubblica"
(ANSA) - ROMA, 22 SET - Sigla firmata da David Bowie per The Last Panthers, la nuova serie crime europea in onda a novembre su Sky Atlantic Hd. Il pezzo, un brano originale, nato dall'intesa fra Bowie e il regista Johan Renck che si sono incontrati durante le riprese, accompagnera' i titoli di testa del programma. E' la prima volta in vent'anni che l'artista da' il proprio contributo componendo la colonna sonora di un film o di una produzione televisiva. "Volevo che fosse una delle icone musicali della mia giovinezza a scrivere il pezzo per la sigla iniziale, ma il destino ha messo sulla mia strada un vero e proprio Dio della musica", ha commentato Renck, regista di Bloodline, Breaking Bad, The Walking Dead, nonche' dei video di Madonna, New Order, Beyonce' e Lana Del Rey. "La reazione di Bowie e' stata positiva, ha mostrato partecipazione e curiosita' - ha aggiunto - Il pezzo che ci ha presentato incarnava ogni aspetto dei nostri personaggi e della serie stessa - dark, meditabondo, bello e sentimentale (nella migliore accezione del termine). Fin dall'inizio la sua persona mi ha ispirato e affascinato e sono stato letteralmente sopraffatto dalla sua generosita'. Ancora non riesco a capire come sia realmente accaduto...". La serie in sei episodi, una produzione paneuropea commissionata da Sky UK e dalla francese Canal+, si apre con uno spregiudicato furto di diamanti per poi immergersi nel cuore oscuro di un'Europa governata da una losca alleanza tra gangster e banchieri senza scrupoli. Gli interpreti sono Samantha Morton (una nomina agli Oscar e un Bafta), Tahar Rahim (due Cesar) la star croata Goran Bogdan e il due volte nominato agli Oscar e vincitore di 3 BAFTA e di un Golden Globe John Hurt. Girato tra Marsiglia, Belgrado, Montenegro e Londra, il serial e' una co-produzione della francese Haut et Court TV (The Returned) e dell'inglese Warp Films (This is England). In autunno sara' in onda anche in Francia su Canal+ e su Sky Atlantic oltre che in Italia nel Regno Unito, in Irlanda, in Germania ed in Austria.
martedì 22 settembre 2015
10. Kerry Washington ("Scandal")
8. Julie Bowen ("Modern Family")
5. Lady Gaga ("AHS Hotel")
2. Laverne Cox ("OITNB")
1. Sarah Paulson ("AHS")
lunedì 21 settembre 2015
Post di Brian Lowry su "Variety"
New voting system, infusion of new members, same old Emmys? In some respects, yes, but with a very significant – indeed, one might say dragon-sized – asterisk, in the outstanding drama award that went to the hugely popular but heretofore overlooked “Game of Thrones” representing a rare and welcome breakthrough for a genre series. Beyond capping a splendid and dominating night for HBO, the Television Academy finally recognized a fantasy epic that is, by any measure, no pretender to the throne — the series scooped a record-breaking 12 Emmy Awards this year.
Combine that with stellar and crowd-pleasing honors for Jon Hamm and Viola Davis in the lead drama categories, and Jeffrey Tambor on the comedy side, and Emmy organizers should wake up feeling pretty good (or at least relieved) by most of the choices, while leaving behind ample room for the inevitable griping about snubs.
The perception that the academy is old and fusty (just ask “Sons of Anarchy’s” Kurt Sutter, or “The Walking Dead” fans) hasn’t been helped in recent years by its consistent refusal to acknowledge programs in the sci-fi and fantasy realm, even with “Lost” winning a decade ago. And while there’s no way to know if procedural changes in the voting smoothed the way for “Thrones’” victory, the fact that the mega-hit finally made it over the wall – sweetened by its Sunday-night wins for directing, writing and Peter Dinklage – clearly seemed overdue.
For all that, much of the ceremony still felt in keeping with Emmy Awards past – that is, a few new faces thrown in with a plethora of familiar ones, including repeat winners and a few near category-wide sweeps.
The abundance of first-rate programs and performances gave voters a lot of ways to go without embarrassing themselves, although the parade of talent associated with HBO’s splendid miniseries “Olive Kitteridge” couldn’t help but come at the expense of some very worthy players, none more so than Mark Rylance (“Wolf Hall”) and Queen Latifah (“Bessie”).
As for variety series, “The Daily Show’s” sweep of program, directing and writing honors was an appropriate valedictory sendoff for Jon Stewart’s tenure, balanced by a newly introduced sketch award to Comedy Central’s “Inside Amy Schumer.” Like a lot of categories Sunday, the real shame was that David Letterman couldn’t share in the glory.
Certainly, the comedy voting exhibited some of the academy’s more hallowed tendencies, returning to repeat winner Tony Hale and perennial favorites Allison Janney and Julia Louis-Dreyfus, who should have the steps to the Nokia Theater stage memorized. That’s not to say they didn’t deserve more hardware, only that repeat awards can’t help but feel a trifle deflating excitement-wise with so many admirable contenders. (Even switching from comedy to drama couldn’t stop “Orange Is the New Black’s” Uzo Aduba).
If “Modern Family’s” best-comedy run had to come to an end, “Veep” – which had what was likely its best season – felt like a much safer choice to swing the axe than “Transparent,” which would have represented an enormous coup for Amazon’s fledgling original-series efforts. As it was, the streaming service didn’t exactly settle, earning awards for series creator Jill Soloway and Tambor, perhaps the clearest-cut acting selection in a night filled with races that could have reasonably gone in different directions.
In terms of the amended rules, the big change involved dispensing with Blue Ribbon panels, which as conducted shrank the voting pool but insured that those who choose, say, best TV movie actually watched all the candidates. Instead, the selections were opened up to the entire membership, making the process more democratic on its face. What nobody can know, of course, is how many of those members cast ballots based on reputation, in much the way people check off Superior Court judges and school board members on election day.
Still, even if the Emmys turned into one big popularity contest, “Thrones” – a landmark drama – can finally enjoy a feast where no one gets killed, and most of the right folks won. While there’s no such thing as an awards show now that’s going to satisfy everyone in our fragmented media landscape, when was the last time the Television Academy – or just about any large group that votes on stuff – could say that?
Tutti i vincitori degli #Emmys2015.
http://t.co/Qy8NfEiGJX
#Emmys
— AccademiaTelefilm (@AcademyTelefilm) 21 Settembre 2015
A parte la miniserie #OliveKitteridge, mai una così equa distribuzione tra i titoli seriali negli ultimi anni.
#Emmys2015 #Emmys
— Leo Damerini (@LeoDamerini) 21 Settembre 2015